Trasy vlaků

Trasy vlaků lze pečlivě a propracovaně složit dle přání klientů. Souprava s posádkou vlaku je pak přistavena na předem smluveném místě, nádraží, ze kterého vlak vyráží vstříc své cestě. Je možné takto naplánovat trasu, která je spojena s návštěvou kulturních či přírodních atraktivit, výhledy do krajiny nebo jiným doprovodným programem.

Velmi oblíbené jet na Karlštejn, Křivoklát, do Plzně do pivovaru (to je cca dvě hodiny z Prahy a dvě hodiny zpět), Zámek Nelahozeves, Roudnice, případně Mladá Boleslav, Dobříš a zde návštěva zámku.

Tipy na okruhy:

  1. Praha hl.n. – Praha Zličín – Hostivice – Rudná u Prahy – Praha Smíchov – Praha hl.n. cca 1,5 hodiny
  2. Praha hl.n. – Kralupy nad Vltavou – Kladno – Hostivice – Praha Zličín – Praha Smíchov  - Praha hl.n.  (cca 2,5 hodiny)
  3. Praha hl.n. – Praha Braník – Davle – Týnec nad Sázavou – Čerčany – Praha hl.n. cca 2,5 hodiny

  4. Praha hl.n. – Karštejn – Beroun – Rakovník – Lužná u Rakovníka – Kladno – Hostivice – Praha Smíchov – Praha hl.n. cca 4 hodiny

  5. Praha hl.n. – Poříčany – Nymburk – Veleliby - Mladá Boleslav – Neratovice – Praha Satalice – Praha hl.n. cca 3,5 hodiny

Trasy do neznáma

Lze také naplánovat trasu po kolejích kde již téměř neexistuje pravidelná osobní ani nákladní doprava. Jsou to koleje, které čeká brzké zrušení nebo jsou již zrušené, ale jejich technický stav umožňuje jejich průjezd samozřejmě po řádném povolení. Takto se lze dostat i do míst, kde jsou nádraží, která se již dlouhou dobu nevyužívají a poté můžete mít pocit jakoby jste přijeli na nádraží „duchů“. Většinou tyto staré koleje vedou do menších vesnic, které jakoby ležely „na konci světa“. Tato místa vyvolávají velice zvláštní pocity neopakovatelnosti a slávy doby dávno minulé. Tyto zážitky jsou velice silné i pro posádku vozů, která si ještě dlouhou dobu o takových akcích vypráví a v tomto duchu i náš personál k takovým akcím přistupuje.

Zapomeňte na běžný neosobní standard nabízených služeb, tyto akce jsou opravdu velice netradiční a naprosto jedinečné.

Výlet do Tater

Výlet do Tater a do maximální nadmořské výšky, kam lze se soupravou vlaku vystoupat, ano, uznávám, cesta je to několika denní, ale rozhodně stojí za to! Jenom samotná jízda z Prahy přes Moravu s ochutnávkou moravských vín ve stylovém prostředí a ačkoliv nejsem vinař, tak tam mi víno velmi chutná. 

Dále cestami po Slovenské zemi, s foto zastávkami, úžasnými výhledy, míjíme fantastická panoramata, viadukty, vodní toky a nádrže, zastávka na prastaré tvrzi a dále absolvujeme cestu v úžasné přírodě v blízkosti Tater.

Po té vlak vystoupá do již zmiňovaného nejvyššího místa, kam lze s vlakem vystoupat, aniž by musela být použita zubatá dráha, vysoké hory, lesy, šumící bystřiny vám dávají tušit neopakovatelný požitek z místa. Hned kousek od kolejiště je fantastická bystřina která láká v teplém letním počasí po zvlažení, ale voda je opravdu dost studená a tak je nasnadě zvlažit žízeň dobře vychlazeným pivem v jídelním voze, případně zakousnout něco z široké nabídky jídelního vozu, kde stravování zajišťuje již roky ověřená cateringová firma Chef´s service a vstřícný personál.

Samozřejmě by bylo přinejmenším vhodné vyzdvihnout nelehkou práci celé posádky a přidruženého personálu výletní soupravy, která se stará jak o technickou stránku výletu, tak hlavně o stránku stravovací a především jejich profesionalitu a vstřícný přistup a nadšení pro celou věc! Cateringová firma Chef´s service v čele s majitelem Janem Trešlem s desetiletou tradicí, zajišťující kompletní stravovací servis na speciálních vlacích dává tušit, že při cestě si opravdu pochutnáte! A tak tomu bylo i u nás, ráno jsme zahájili snídaňovým menu v anglickým stylem, snídaně bývá velice bohatá a nechyběli mini párečky, grilované klobásky, vypečená slanina, vejce, pečené brambory, čerstvá zelenina, rozpečené pečivo a spousta jiných dobrot po snídani se den zlehounka přehoupl do času oběda menu se z pravidla skládají z bohatého výběru pokrmů, regionální a i mezinárodní kuchyně a nabídka reaguje samozřejmě i na sezónní suroviny. Na některých akcí bylo menu laděné do historického stylu dále tradičního stylu české kuchyně v moderním pojetí. Samozřejmě většinu cesty jsme trávili buď to v jídelním nebo salonním společenském voze. Pokud člověk dostal chuť vyloženě na soukromí případně byl znaven například gurmánským zážitkem případně přemírou pitného režimu, mohl se jít nechat ukolébat ve svém kupé na pohodlné posteli.

Předesílám, že se jedná o subjektivní pocity, které by po takovém výletě zavdaly na malou knihu, ale vím jedno, že každý, kdo tento výlet absolvoval by měl do ní co psát!

Kam již osobní doprava nejezdí?

Také jsme absolvovali cesty na místa, kam se již s běžnou osobní dopravou nedostanete a to buď z důvodu, že na trati například z důvodu rentability byla zrušena přeprava osob a nebo se trať používá pouze k přesunu nákladu nebo je trať zrušena úplně, ale koleje stále zůstaly!

Někdy to vypadá tak, že jedete tunelem zeleně, koleje pokryté trávou a vy se sunete předpokládám rychlostí max 10 km/h na konec světa a tam se také ocitnete, torzo nádražní budovy stále stojí, i nápis je stále čitelný, ale nikdo s červenou čepicí Vás již nepřivítá, místo toho se seběhne celá vesnice, obyvatelé nevěřícně kroutí hlavou, jelikož se na zastávce, kam již 5 let nezavítal vlak přijela souprava zánovních rychlíkových vozů a ze soupravy vystupuje bez mála sto lidí. Nadšení cestujících je těžko popsatelné a zároveň tak i obyvatel vesničky. Vrostlá travina na nástupišti je během chvíle ušlapána a již se opět rýsují tvary nádraží a nástupiště. Hloučky nadšených cestujících si dělají fotografie a fotí si i torzo nádražní budovy, počasí nám vyšlo a tak jsou všichni spokojení.

Obyvatelé slovenské vesničky se s námi loučí a my vyrážíme za dalším dobrodružstvím, zítra nás čeká cesta ze Slovenska do Polska, starou a již nepoužívanou vlečkou.